آشنایی با درخت شگفت‌انگیز راش

  • توییتر
  • فیس‌بوک
  • تلگرام
  • واتساپ
  • لینکدین
  • پست الکترونیکی
درخت راش

شکوه، زیبایی، زیستگاه گونه‌های ناب حیوانی بودن از ویژگی‌هایی است که درخت راش را به ملکه‌ی درختان جنگل تبدیل کرده است. راه رفتن و قدم زدن زیر سایه‌ی درخت راش بسیار لذت‌بخش است. اگر به طبیعت و زیبایی‌های آن علاقه‌مندید، آشنایی با درخت شگفت‌انگیز راش و ویژگی‌های آن برای شما جذاب خواهد بود. ما در این مقاله بخشی از مشخصه‌های این درخت را برای شما آورده‌ایم. برای آشنایی و خرید چوب راش کلیک کنید.

 

درخت راش درختی برگ‌ریزی

راش درختی است خزان‌کننده و بلند قامت که بومی منطقه‌ی اوراسیا می‌باشد. راش در ارتفاعات جنگل‌های البرز و در مناطق مختلف اروپا از جمله ترکیه می‌روید و در شرایط مناسب ارتفاعی بین ۳۰ تا ۴۵ متر می‌یابد. این درخت در خاستگاه خود جنگل‌های خالص یا مخلوط ( به همراه افرا و صنوبر) را تشکیل می‌دهد. تنه‌ی راش می‌تواند قطری تا ۱.۵ متر پیدا کند، البته در برخی نقاط دیده شده که تا ۳ متر نیز رشد می‌کند. پوست تنه‌ی این درخت صاف و خاکستری است و معمولا بخش‌هایی از آن با خزه پوشیده شده است.

درخت خزان کننده یعنی چه؟

خزان‌کننده یا برگریز یعنی درختانی که در فصل خاصی از سال، همه برگ‌های خود را از دست می‌دهد. در برابر درختان خزان‌کننده، درختان همیشه‌سبز هستند که برگ‌هایشان چند ساله و پایا است. گیاهانی که بین این دو حالت هستند را نیمه خزان‌کننده می‌نامند. با مروری بر یکسال از زندگی درخت راش به عظمت و شکوه درخت شگفت‌انگیز راش پی می‌برید.

 

تنه درخت راش

راش در مناطق کاملا مرطوب رشد می‌کند. از این نظر نسبت به سیلاب‌ها و یا طوفان‌های قدرتمند بسیار مقاوم است.

 

درخت راش

برگ درخت

تاج گنبدی از برگ‌های نوک تیز بیضی شکل، ظاهر راش را بسیار زیبا و فریبنده می‌کند. در فصل بهار جوانه‌های این برگ‌ها به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز تمام شاخه‌های درخت را می‌پوشانند. برگ‌های جوان این درخت، با طولی حدود 4 تا 9 سانتی‌متر، به صورت متناوب رو شاخه‌ها قرار می‌گیرند. این برگ‌های جوان و تازه متولد سبز روشن هستند و پرزهای ریز ابریشمی روی آن‌ها را وجود دارد. با بزرگ و بالغ شدن، برگ‌ها به رنگ تیره‌تر درمی‌آیند و پرزهایشان را از دست می‌دهند.

برگ درخت راش

گل‌های راش

بر خلاف بسیاری از درختان، گل‌های نر و ماده‌ی راش در یک درخت رشد می‌کنند. در فصل بهار، گل‌های نر که زنگوله‌ای شکل هستند از شاخه‌های درخت آویزان می‌شوند. درحالیکه گل‌های ماده به‌صورت جفتی در پوشش فلسی خاردار رشد می‌کنند.

گل نر راش

میوه درخت شگفت‌انگیز راش

میوه‌ی این درخت به‌صورت فندقی کوچک و سه‌گوش، با اندازه‌ای حدود 2 سانتی‌متر، داخل پوشش فلسی خاردار قرار دارد. جالب است بدانید این میوه‌های کوچک خوراکی هستند!

میوه درخت راش