مزایای صفحات فینگر جوینت

  • توییتر
  • فیس‌بوک
  • تلگرام
  • واتساپ
  • لینکدین
  • پست الکترونیکی

قبل از آشنایی کامل با مزایای صفحات و ورق فینگر جوینت و همان‌طور که در مقاله “فینگر جوینت چیست؟” اشاره کردیم، بهتر است بدانیم فینگر جوینت در حقیقت روشی است که در آن قطعات کوچک چوب را با روش شانه‌ای به یکدیگر وصل می‌کنند. از این طریق صفحات فینگرجوینت را برای انجام کارهای نجاری تولید می‌کنند. فینگر جوینت از جمله محصولاتی است که ما در رویال راش عرضه می‌کنیم. برای مشاهده کاربردهای این محصول به آپارات ما سر بزنید.

 

صفحات فینگر جوینت

صفحات فینگر جوینت لایه‌های چوبی می‌باشد که از تکه‌های چوب طبیعی ساخته می‌شود. برای ساختن این وسیله، چوب‌های بزرگی را به تکه‌های کوچک تبدیل می‌کنند و با استفاده از اتصالات انگشتی می‌تواند این سازه را برای اتصالات دیگر بسازد. از فینگر جوینت برای زمانی استفاده می‌شود که بخواهیم وسیله‌های محکمی را از چوب بسازیم. بر خلاف تصویر عموم این نوع از اتصالات از چوب طبیعی استفاده می‌کنند و زیبایی آن‌ها نیز به دلیل طبیعی بودن آن‌ها است. فینگر جوینت برای ساخت وسیله‌های گوناگونی مانند کابینت، میز، صندلی و دیگر وسیله‌های چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از اتصالات، اتصالات شانه‌ای نامیده می‌شوند، که یکی از مقاوم‌ترین اتصالات را بین تکه‌های چوبی برقرار می‌کنند.

 

کمد فینگر جوینت در مقاله مزایای صفحات فینگرجوینت رویال راش

 

مزایای استفاده از صفحات فینگر جوینت

در ادامه به برخی از مزایای استفاده از صفحات فینگر جوینت می‌پردازیم این مزایا عبارتند از:

  • استفاده از چوب‌های پرتی
  • طبیعی بودن
  • رنگ پذیر بودن ورق‌های فینگر جوینت
  • مقاوم به رطوبت

 

۱- استفاده از پرتی چوب‌

این نوع از سازه‌ها از اتصال تکه‌های کوچک چوب ایجاد می‌شود. به همین دلیل می‌توان از این نوع برای مواردی استفاده کرد که تکه‌های چوبی زیادی را از ساخت وسیله‌های چوبی داشته باشیم و ندانیم که با آن‌ها باید چه کار کنیم. اکنون این تکه‌های چوبی توانسته‌اند به یکی از ارزشمندترین وسیله‌های بازیافتی تبدیل شوند. با استفاده از این تکه‌ها می‌توان از قطع بی رویه درختان جلوگیری کرد. این چوب‌ها قبل از این، به ذغال‌هایی تبدیل می‌شد و سرنوشت خوبی نداشتند اما اکنون می‌توان از این تکه‌ها، سازه‌های عظیم و زیبایی را تولید کرد.

 

دستگاه برش در ساخت فینگر جوینت

 

۲- طبیعی بودن فینگر جوینت

موضوعی که بشر قدر آن ندانست این بوده که از وسیله و چیزهای طبیعی، روی به وسیله‌های مصنوعی آورد مانند گل مصنوعی و همین امر ادامه داشته است تا جایی که دیگر از دیدن مصنوعات بشری خسته شده‌اند و دوباره می‌خواهند به میراث خود یعنی طبیعت برگردند و با آن آشتی نمایند. این موضوع در مورد چوب صدق می‌کند. امروزه این نوع از اتصالات به دلیل طبیعی بودن طرفداران زیادی پیدا کرده است.

انسان‌ها اکنون این موضوع را می‌دانند که استفاده از موارد مصنوعی می‌تواند ضرر آفرین باشد، مانند استفاده از تخته‌های ام دی اف که با استفاده از تکه‌های چوب و مواد شیمیایی ایجاد شده است و ترکیبات خطرناکی را برای سلامت انسان‌ها با خود دارد. در مقابل استفاده از موارد و وسیله‌های طبیعی نه تنها برای انسان بد نیست، بلکه می‌تواند برای انسان‌ها مفید هم باشد. در برخی از موارد حتی به عنوان درمان می‌شود از موارد طبیعی استفاده شود.

 

فینگر جوینت درجه یک در مقاله مزایای صفحات فینگرجوینت رویال راش

 

۳- رنگ پذیر بودن

یکی دیگر از مزایای فینگر جوینت که این سازه دارد این است که می‌توان به راحتی آن را رنگ کرد. زیرا جنس آن‌ها چوب طبیعی است و همین چوب می‌تواند بسیار راحت رنگ آمیزی شود. بهترین رنگی که می‌توان به این سازه‌های چوبی زد رنگ کاری موج نما است. با توجه به این که این نوع از اتصالات، طبیعی هستند، روغن‌های گیاهی و رنگی می‌تواند یکی از گزینه‌های موجود و مطلوب برای رنگ آمیزی باشد.

رنگ آمیزی در این اتصالات می‌تواند به هر شکلی انجام شود. و یا حتی می‌توان رنگ را در آن‌ها تغییر داد، بدون اینکه آسیبی به چوب برسد. این در حالی است که چنین ویژگی در سایر تخته‌های غیر طبیعی وجود ندارد.

 

جعبه ساخته شده از فینگرجوینت

 

۴- مقاوم به رطوبت از مزایای ورق فینگر جوینت

یکی از ویژگی‌هایی که فینگر جوینت نسبت به تخته‌های دیگر دارد، این است که در برابر آب مقاومت بالایی دارد. اما به مرور دیده شده که در اثر رطوبت، این تخته‌ها خراب شده و برآمده می‌شوند در حالی که این سازه‌ها به آب واکنش نمی‌دهند و کمترین آسیب را در طی چند سال می‌خورند. برای بهتر شدن این خاصیت می‌توان در هنگام رنگ آمیزی از روغن‌های گیاهی آبگریز استفاده شود و این کار می‌تواند مقاومت صفحه‌های فینگر جوینت را بیشتر کند.

این مزایا می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایلی باشد که ما را مجاب به استفاده از این سازه‌ها و اتصالات کند. برای بهتر شدن محل زندگی و طبیعی بودن آن می‌شود از چیز‌های طبیعی بهره برد. به نظر می‌رسد بازگشت به عقب در این مورد خوب باشد و در واقع به معنی پیشرفت باشد.

 

میز ساخته شده از فینگرجوینت