12 کاربرد چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی

  • توییتر
  • فیس‌بوک
  • تلگرام
  • واتساپ
  • لینکدین
  • پست الکترونیکی

12 کاربرد چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی

 

استفاده از چوب  در طراحی داخلی ساختمان

استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی از گذشته تا به امروز در میان طراحان داخلی و افراد مختلف طرفدار داشته است. همچنین با به کارگیری این المان طبیعی باعث القای گرما در فضای خانه شده و نمای زیبایی ایجاد می‌کند. امروزه طراحان داخلی ایده‌های زیادی در زمینه استفاده از چوب دارند. اکثر طراحان داخلی بر این عقیده اند که استفاده از المان‌های چوب طبیعی تطبیق‌پذیری بالایی در طراحی داخلی دارند. استفاده از این المان در طراحی خانه به نوعی می‌تواند نمایانگر ایده‌های سبک روستیک در خانه باشد. آن چه که در ادامه به بیان آن می پردازیم، ایده‌هایی در زمینه استفاده از چوب در دیزاین داخلی می‌باشد.

از جمله ویژگی‌های چوب که در زیبایی آن تاثیرگذار می‌باشد، رنگ و بافت‌های موجود در آن می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید چوب‌ها در انواع رنگ وجود دارد. بافتی که در هر چوب دیده می‌شود با دیگری متفاوت می‌باشد. استفاده از چوب‌های رنگ روشن در بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق نقش دارند. رنگ طبیعی چوب‌ها باعث می‌شود که این المان در کنار سایر رنگ‌ها تطبیق‌پذیر باشد. استفاده از چوب‌هایی که رنگ تیره‌ای دارند برای طراحی فضاهای رسمی کاربرد بیشتری دارد. الگوهای مختلف موجود در چوب باعث می‌شود که از این المان در انواع سبک‌های طراحی استفاده شود.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به استفاده از این عنصر طبیعی در طراحی خانه خود علاقه‌مند هستید، با ما همراه باشید. در این مطلب با توجه به فوایدی که در مقاله مزیت استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی از چوب گفتیم، 12 کاربرد چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی را بررسی می‌کنیم.

 

12 کاربرد چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی

1- ضمیمه دیوار

گاهی اوقات برای پر کردن فضای خالی در دیوار می‌توان از تایل‌های چوبی استفاده نمود. این کار زیبایی بی نظیری به فضای اتاق می‌دهند و آن را از سادگی و یکنواختی خارج می‌کنند.

 

2- سقف چوبی

از دیگر قسمت‌هایی که امکان استفاده از چوب در آن وجود دارد، کاربرد آن برای سقف می‌باشد. اصولا بسیاری از طراحان، طراحی سقف را به آخرین مرحله در طراحی داخلی اختصاص می‌دهند. با این حال بد نیست بدانید استفاده از چوب در طراحی سقف باعث ایجاد نمای معماری متفاوت شده و باعث می‌شود افراد به محض ورود به خانه به سقف نگاه کنند. به همین خاطر استفاده از این المان در طراحی سقف‌های کوتاه مناسب نمی‌باشد. زیرا در این صورت کوتاه بودن سقف بیش‌تر به چشم می‌آید.

 

3- تخته چوب‌های عمودی و افقی

استفاده از تخته‌چوب‌های باریک عمودی و افقی زیبایی بی‌نظیری به دکوراسیون محل مورد نظر شما می‌بخشد. این پانل‌ها یا تخته‌ها در رنگ‌ها و سایزهای مختلف قابل استفاده هستند و فضا را گرم‌تر می‌کنند.

 

4- دیوار جدا کننده و حائل

برای زیباتر کردن محیط مورد نظر و جدا کردن آن از دیگر بخش‌های خانه می‌توان از دیوار حائل چوبی استفاده نمود. این دیوارها که نوعی پارتیشن محسوب می‌شوند به خوبی قسمت‌های مختلف خانه را از هم تفکیک می کنند و دیگر نیازی به ساخت دیوار نیست.

 

5- دیوار چوبی

همان‌طور که گفته شد از المان‌های چوبی در قسمت‌های مختلف خانه که رطوبت در آن وجود ندارد می‌توان استفاده کرد. برای مثال اگر در طراحی اتاق‌های کوچک از تخته‌های باریک چوب برای طراحی دیوار استفاده شود، باعث ایجاد جلب توجه می‌شود. همین امر باعث می‌شود کوچک بودن اتاق چندان به چشم نیاید. همچنین انجام این کار به ایجا عمق در اتاق نیز کمک می‌کند. استفاده از چوب برای طراحی دیوا راه پله نیز می‌تواند ایده خوبی باشد. استفاده از تخته چوب‌های ساده بر روی دیوار علاوه بر ایجاد زیبایی, نمایی مدرن به فضای خانه می‌بخشد. این تخته‌های چوبی که دیوارپوش چوبی نام دارند، حسی از طبیعت را وارد ساختمان می‌کنند. دیوارپوش‌های چوبی در طرح و رنگ‌های متنوع قابل استفاده هستند.

 

6- راه پله چوبی

اگر به دکوراسیون خانه‌های لوکس نگاهی بیندازید متوجه حضور چوب در طراحی راه پله داخلی و خارجی آن‌ها می‌شوید. راه پله‌های چوبی زیبایی حیرت‌انگیزی به فضا می‌بخشند و فضا را گرم‌تر و صمیمی‌تر نشان می‌دهند.

 

7- کفپوش‌های چوبی در دکوراسیون داخلی خانه

این روزها استفاده از کف‌پوش‌های چوبی مثل پارکت به شدت زیاد شده است. شما هم می‌توانید از این ترفند دکوراسیونی استفاده کنید. با استفاده از چوب به عنوان کف‌پوش حس و حالی مدرن به خانه‌تان می‌بخشید.

 

8- مبلمان‌های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

چوب‌ها می‌توانند کاملا یک حضور معمولی اما متفاوت در خانه داشته باشند. مثلا می‌توانند در قالب مبلمان‌های چوبی با طراحی‌های متفاوت ظاهر شوند.

 

9- شلف‌های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

چوب‌ها حتی می‌تواند معمولی‌تر از آن چیزی که در پاراگراف قبل راجع به آن صحبت کردیم ظاهر شوند. آن‌ها می‌توانند شلف‌هایی باشند نشسته بر سینه ی دیوار تا ظاهر آن را از این رو به آن رو کنند. یادتان باشد که شلف، عنصری کاربردی برای خانه‌ای زیبا است.

 

10- کتابخانه چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

مهم نیست که شما در یک عمارت بزرگ و مجلل زندگی می‌کنید یا یک آپارتمان کوچک! مهم این است که کتابخانه‌ها همیشه درکنار ما و درخانه‌مان جای دارند و شما هم می‌توانید آن ها را به راحتی در خانه‌تان داشته باشید. کتاب‌خانه چوبی علاوه بر جبنه کاربردی که می‌توانند به عنوان یک عنصر دکوراسیونی زیبا و جذاب نیز می‌توانند ایفای نقش کنند.

 

11- قاب پنجره‌های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

در راستای حضور باریک چوب‌ها در دکوراسیون داخلی خانه می‌توان به قاب پنجره‌ها هم اشاره کرد. پنجره‌های خانه می‌توانند دارای قاب چوبی باشند مزیت بزرگ پنجره چوبی این است که چوب‌ها به دلیل خاصیت آکوستیک خود می‌توانند تا حد زیادی مانع از ورود سر و صدا به داخل خانه شوند.

 

12- کنسول‌های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

چوب‌ها می‌توانند در نقش کنسول‌های زیبا و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی خانه شما حاضر شوند. کنسول‌هایی که بی شک حضورشان معجزه‌ای خواهد بود. یادتان باشد که آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما هستند.