7 ویژگی چوب ترمو

  • توییتر
  • فیس‌بوک
  • تلگرام
  • واتساپ
  • لینکدین
  • پست الکترونیکی

ویژگی چوب ترمو یا ترمووود

در این مقاله سعی کرده‌ایم که به طور کامل به ویژگی چوب ترمو بپردازیم. اگر با این محصول آشنا نیستید، به مقاله “ترمووود چیست” و “مزایا و معایب ترمووود” مراجعه کنید. ترموود و ویژگی‌های خاص آن باعث شده تا بسیار مناسب برای مواردی همچون نمای ساختمان و محیط‌های باز باشند. این ویژگی‌ها به شرح زیر می‌باشند:

1- دوام و ثبات ابعاد

پس از فرآوری و تیمار حرارتی چوب ترمو، میزان رطوبت چوب چیزی حدود 4 تا 6 درصد کاهش می‌یابد. همین امر سبب پدید آمدن یک ویژگی خاص به نام تعادل رطوبتی می‌شود. درکل جذب رطوبت و تبادل حرارت چوب و محیط پیرامون آن به صورت شگفت‌انگیزی پایین می‌آید و همین امر تاثیر بسزایی درثبات ابعاد، کاهش ترک‌خوردگی و افزایش چشم‌گیر خاصیت عایق بودن الوارهای چوب ترمو دارد.

 

انواع ترمووود از 7 ویژگی چوب ترمو

2- ایستادگی در برابر پوسیدگی و حمله حشرات

چوب ترمو را به دلیل حرارت‌دهی بالا و شکستن و تجزیه شدن زنجیره‌های قندی آن و عدم داشتن منبع مغذی برای حشرات و قارچ‌های مولد پوسیدگی، می‌توان در محیط‌های باز و محیط‌های بسته با خیالی آسوده بکار برد. حرارت بالا هنگام فرآوری ترموود اجازه زنده ماندن هیچ گونه موجود زنده‌ای در بافت چوب را نمی‌دهد. همچنین به دلیل فشردگی بالا در بافت ترمووود، امکان ورود هیچ موجود زنده‌ای در این محصول وجود ندارد.

 

استفاده از ترمو در نمای فلت از 7 ویژگی چوب ترمو

 

3- فاقد صمغ بودن، یکنواختی و خلوص چوب

به دلیل گذراندن الوارهای چوب ترمو تحت عمل فرآیند حرارت‌دهی، کلیه مواد مضر و رزین آن همچون فرمالدهیدها حذف می‌شوند. باکتری‌های موجود در چوب از بین می‌روند. در نهایت ماده‌ای خالص و استریل که دارای رنگ و حالت یکنواخت است برای مصارف متعدد محیط‌های داخلی و محیط‌های خارجی تولید می‌گردد.

 

بافت ترمووود از 7 ویژگی چوب ترمو

 

4- وزن کم و سبک ترمووود نسبت به موارد چوبی مصرفی

قیمت مناسب به نسبت وزن، از ویژگی‌های چوب ترمو است. اگر قیمت بالای این محصول را در نظر نگیریم، ترمووود دلیل اصلی و مهم هنگام مصرف به خاطر وزن کم این محصول نسبت به متریال‌های مشابه است. ترمووود بهترین انتخاب برای ساختمان‌هایی است که از نمای فلت (صاف) استفاده می‌کنند. چوب نمای ترمو علاوه بر زیبایی، بسیار سبک وزن‌تر از نماهای دیگر است که این ویژگی در هنگام حمل و نقل نیز بسیار به چشم می‌آید.

 

وزن سبک ترمووود از 7 ویژگی چوب ترمو

 

5- نصب سریع و تمیز

اگر نصاب ترمووود، حرفه‌ای باشد نصب آن بسیار سریع و بی‌دغدغه است. این ویژگی برای پروژه‌هایی که وقت زیادی برای تکمیل ندارد بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر سرعت بیشتر، کار با چوب ترمو بسیار تمیز است و آلودگی و بهم ریختگی زیادی ندارد.

 

نصب ترمووود از 7 ویژگی چوب ترمو

 

6- مقاومت بالا در برابر رطوبت

این ویژگی از ترمووود کمک می‌کند که از این محصول در فضاهایی که نم و رطوبت هوا زیاد است مورد استفاده شود. کاربرد چوب ترمو در استخر، سونا و جکوزی می‌باشد.

 

مقاومت ترمووود از 7 ویژگی چوب ترمو

 

7- مقاومت و انعطاف پذیری بالا

این 7 ویژگی چوب ترمو کمک می‌کند که بتوان از این چوب حتی به عنوان کف‌پوش نیز استفاده کرد. ترمووود برابر فشارهای بیرونی مثل طوفان و زلزله نیز انعطاف‌پذیری زیادی دارد که کمک می‌کند از این محصول در مناطق کوهستانی استقبال شود.

 

انعطاف ترمووود از 7 ویژگی چوب ترمو

برای دیدن ویدیوهای بیشتر در خصوص ترمووود و انواع چوب‌های مختلف به آپارات رویال راش مراجعه کنید.