مزایا و معایب استفاده از چوب

  • توییتر
  • فیس‌بوک
  • تلگرام
  • واتساپ
  • لینکدین
  • پست الکترونیکی

اگر به اطراف خود نگاه کنیم بلاشک با وسایل چوبی متعددی را می‌بینیم. امروزه از چوب به خاطر زیبایی منحصر به فرد و طبیعی آن بیش‌تر از قبل استفاده می‌شود. اطلاع از مزایا و معایب استفاده از چوب به ما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید چوب اقدام کنیم. جهت مشاهده لیست محصولات رویال راش و اطلاع از قیمت چوب‌های راش و روسی اینجا کلیک کنید.

 


رویال‌راش به عنوان واردکننده و عرضه کننده مستقیم چوب راش، چوب روسی، فینگرجوینت راش، چوب نراد به دنبال تامین متریال مصرفی باکیفیت برای شماست. برای اطلاع از قیمت چوب‌ راش، قیمت چوب روسی، قیمت فینگرجوینت راش و الوارهای راش آسیا و اروپا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

 

 

چوب گرده بینه و الوار شده در سایزها و رنگ های مختلف

مزایا و شگفتی‌های چوب

1. عایق حرارت و سرما

چوبی که اصولی خشک شده باشد عایق حرارتی و برودت بوده و از نفوذ گرما و سرما جلوگیری می‌کند. این ویژگی‌ها باعث شده تا نقش چوب در صنعت‌های مختلف پررنگ‌تر شود. عایق حرارت از میان مزایا و معایب استفاده از چوب نسبتا قابل توجه است.

 

2. عایق صدا

عایق صدا یا همان آکوستیک بدین معناست که چوب می‌تواند شدت انرژی‌های صوتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به همین دلیل است که از چوب در ساخت سالن‌های پر سر و صدا و آمفی‌تاتر استفاده می‌شود.

چوب آکوستیک در آمفی تئاتر

 

3. قابلیت رنگ‌آمیزی و تغییر شکل

اگر یک بار چوب را از نزدیک لمس کرده باشید متوجه می‌شوید که به راحتی می‌توان آن را برش داد و با ابزارهای مختلف آن را به شکل‌های مختلف درآورد. همچنین با استفاده از رنگ‌های مختص چوب می‌توان با سرعت بالایی تغییر رنگ دلخواه خودمان را بر روی چوب پیاده کنیم.

 

روغن کاری چوب - دستی که روی چوب روغن می‌زند

 

4. به صرفه و اقتصادی بودن چوب

تخته‌های چوب به دلیل قیمت پایینی که نسبت به سایر محصولات متداول دارند، بیشتر مورد توجه ما دوست‌داران چوب قرار گرفته‌است. ما نیز در رویال‌راش محصولات اقتصادی مثل چوب‌های راش اقتصادی را برای فروش داریم. برای مشاهده فیلم راش‌های اقتصادی می‌توانید به آپارات رویال‌راش مراجعه کنید.

 

5. تجدیدپذیری و طبیعت‌دوستی چوب

درختان یک منبع تجدیدپذیرند که با مراقبت و نگه‌داری درست از آن‌ها می‌توانند سالیان سال برای ما ثمره بیاورند و قطع یا برش آن‌ها باعث تمام شدن این منابع نمی‌شود. همچنین چوب به عنوان عضوی از خود طبیعت، آلودگی محیطی به وجود نمی‌آورد و به طبیعت آسیب نمی‌رساند.

 

6. سبکی و وزن کم

چوب‌های برش خورده و چهار تراش که به صورت الوار درآمده به نسبت سایر محصولات و متریال‌ها وزن کمتری دارند که حمل و نقل و استفاده از آن‌ها را برای ما راحت‌تر می‌کند.

کنده چوب در جنگل - سبکی به عنوان مزایای چوب

معایب استفاده از چوب

1. مشکلات موریانه و کرم چوب‌خور

یکی از معایب اصلی چوب موریانه شدن و در معرض انواع آفات قرارگرفتن است؛ که باعث پوسیده شدن چوب شده و کار ما را در نگه‌داری از چوب سخت می‌کند.

چوب موریانه زده از معایب چوب

2. جذب رطوبت

به طور کلی تمامی چوب‌ها آب دوست‌اند و رطوبت را جذب می‌کنند که این مسئله باعث بادکرگی و رشد قارچ‌هایی بر روی سطح آن می‌شود.

 

3. ناهمگن بودن سطح چوب

چوب‌ بر خلاف سایر مواد مشابه مثل بتن و فولاد، ماده‌ای ناهمگن است. به دلیل این که الاستیته چوب کمتر از بتن و فولاد است، نسبت به آن‌ها مقاومت کمتری در برابر فشار از خود نشان می‌دهد.

چوب شکسته و ناهمگن از معایب چوب

 

4. قابلیت اشتعال و سوختن

بدیهی است که چوب به عنوان عضوی از طبیعت قابلیت بازگشت به آن را دارد. اما با توجه به ویژگی اشتعال آن، درصورت سوختن غیرقابل بازگشت است؛ هرچند در مقیاس کوچک آسیب زیادی به محیط زیست وارد نمی‌کند.

چوب در آتش - قابلیت اشتعال چوب از مزایا و معایب چوب