کاربردهای چوب بامبو

  • توییتر
  • فیس‌بوک
  • تلگرام
  • واتساپ
  • لینکدین
  • پست الکترونیکی

در این مقاله تلاش کردیم تا مختصرا به کاربرد چوب بامبو بپردازیم. معمولا بامبو به عنوان یک گیاه آپارتمانی و لوکس شناخته شده است. درحالی که چوب آن، دارای پتانسیل‌های زیادی برای استفاده در دکوراسیون داخلی منازل و دیگر محیط‌ها می‌باشد. استفاده از چوب در منازل، مزیت‌های زیادی دارد که در مقاله [10مزیت استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی] به آن‌ها پرداختیم. همچنین می‌توانید ایده‌های چوبی در دکوراسیون داخلی را از مقاله [8 ایده جذاب و خاص استفاده از چوب در خانه] مطالعه کنید.

چوب بامبو و توسعه پایدار

با محبوبیت مفهوم توسعه پایدار، ساختمانهای سبز به مسیر اصلی توسعه معماری آینده تبدیل شده‌اند. بامبو به عنوان نوعی ماده سازگار با محیط زیست، با قابلیت‌های تجدیدپذیر، رشد سریع، اقتصادی، ایمن، با دوام و غیره ارائه می‌شود. از بامبو می‌توان به عنوان مصالح ساختمانی برای داربست، پل و ساختمان استفاده کرد. نسبت مقاومت به وزن بامبو شبیه چوب است. استحکام آن به طور کلی شبیه یک چوب نرم یا چوب سخت است. بامبوها به دلیل یک سیستم وابسته به ریزوم ، از گیاهان با رشد سریع هستند.

چوب بامبو در ساختمان سازی

 

 


برای مشاهده لیست محصولات رویال راش کلیک کنید.

محصولات رویال‌راش: چوب راش، چوب روسی، الوار راش کلاس آسیا، الوار راش کلاس اروپا، شمش راش، چوب یولکا، چوب ساسنا، راش اقتصادی
جهت اطلاع از قیمت چوب راش، قیمت چوب روسی، قیمت یولکا، قیمت ساسنا و دیگر محصولات ما با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

 


 

کاربرد چوب بامبو در دکوراسیون داخلی

  1. پارتیشن بامبو

    یکی از مرسوم‌ترین کاربردهای چوب بامبو در طراحی داخلی، اجرای آن به شکل پارتیشن یا جداکننده است. اگر می‌خواهید دو فضا را بدون دیوارکشی از هم تفکیک کنید، استفاده از بامبو بهترین انتخاب است.

  2. تخت

    تخت‌خواب‌های دارای فرم کلیشه‌ای با بدنه‌های هم‌شکل و اسکلت خسته کننده را کنار بگذارید. زمان آن است که تخت تماما ساخته شده از چوب بامبو را امتحان کنید. چوب‌های بامبو در انواع ضخیم‌تر برای ساخت تخت‌خواب به کار می‌رود. این تخت‌ها می‌توانند ظاهری گرم و منحصر به فرد به اتاق خواب شما بدهند.

  3. قفسه بامبو

    طبیعتا چوب بامبو می‌تواند برای ساخت مبلمان هم به کار برده شود. این روزها تقریبا هر وسیله‌ای که به عنوان مبلمان در فضای داخلی استفاده می‌شود را می‌شود از چوب بامبو طراحی کرد و ساخت. یکی از این موارد، قفسه است. شلف‌هایی که با استفاده از چوب بامبو ساخته می شوند، علاوه بر ظاهر زیبا و خاصی به طور خارق‌العاده‌ای، سبک و مقاوم هستند.

  4. میز

    بامبوها برای ساخت انواع میز هم کاربرد دارند. اگه از میزهای عسلی فعلی در چیدمان فضای نشیمن خود خسته شده‌اید، یا به یک میز کوچک نیاز دارید حتما میزهای بامبو را در نظر داشته باشید. این میزها به خاطر وزن کمی که دارند به راحتی قابل جابجا شدن‌ هستند. به دلیل ظاهر گرم و زیبای خود با اکثر سبک‌ها و رنگ‌ها در دکوراسیون منازل مختلف به خوبی همخوانی دارند.

 


 


محافظت از چوب بامبو در برابر پوسیدگی

دو اصلی که باید در طراحی بامبو رعایت شود تا دچار پوسیدگی نشود:

1) بامبو باید در طول زندگی خشک بماند تا از آن در برابر پوسیدگی (قارچ) محافظت کند. این اصل اساسی معماری “دوام با طراحی” نامیده می‌شود. در واقع این اصل شامل خشک نگه داشتن بامبو از طریق روش‌های خوب طراحی زیر است:

– مانند بالا بردن سازه بالای سطح زمین،
– استفاده از غشاهای ضد رطوبت،
– داشتن جزئیات قطره‌ای خوب،
– داشتن برآمدگی‌های خوب در سقف،
– استفاده از پوشش‌های ضد آب برای دیوارها

2) برای محافظت از آن در برابر حشرات (یعنی سوسک‌ها و موریانه‌ها) باید بامبو درمان شود. رایج‌ترین و مناسب‌ترین ماده شیمیایی برای درمان بامبو، بور است. “بور”  به طور معمول مخلوطی از بوراکس و اسید بوریک است.