راهنمای خرید وسایل چوبی

  • توییتر
  • فیس‌بوک
  • تلگرام
  • واتساپ
  • لینکدین
  • پست الکترونیکی

در این مقاله به بررسی قیمت، رنگ، سبک و اندازه وسایل چوبی در دکوراسیون داخلی به عنوان راهنمای خرید وسایل چوبی می‌پردازیم. قطعا اندازه و اشکال مختلفی از مبلمان چوبی وجود دارند اما کدامیک از آنها برای شما مناسب خواهد بود؟ اینکه بتوانید با بررسی چند فاکتور مهم، دست به انتخاب و خرید بزنید، یک هنر است. چه خرید متریال اولیه مثل چوب باشد، چه خرید مصنوعات چوبی. برای مشاهده لیست محصولات رویال‌راش اینجا کلیک کنید. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که انتخاب شما باید با فضای خانه شما نیز متناسب باشد.

10 نکته مهم در انتخاب مبلمان در راهنمای خرید وسایل چوبی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام خرید وسایل چوبی، به این موضوع فکر کنید چه خوب می‌شد اگر یک معمار یا دکوراتور داخلی را کنارتان داشتید. در این مقاله سعی کرده‌ایم نکاتی را مطرح کنیم تا راهنمای شما برای خرید وسایل چوبی باشد. علاوه بر این نیاز شما به یک استایلست منزل را پوشش دهد. از میان تمام وسایل چوبی، معمولا مبلمان در اولویت قرار می‌گیرد. مخصوصا زمانی که نقل مکان می‌کنید، ممکن است نیاز به سرویس خواب جمع و جور‌تر و همچنین مبلمان کوچک‌تر داشته باشید. نکات ظریفی برای خرید مبلمان وجود دارد که خوب است در هنگام خرید به آن توجه کنید:

1- جنس و کیفیت چوب

اولین چیزی که همیشه در خرید مبلمان باید در نظر بگیریم جنس و کیفیت چوب به کار رفته شده است. مبلمانی که چوب‌های محکم‌تری دارند، قیمت بیشتری هم خواهند داشت. اما باید توجه کرد که چوب دارای خوردگی و یا فرورفتگی نباشد. چوب‌ها ممکن است دارای چند لایه روکش از جنس خود چوب باشند. این چوب‌ها کیفیت بالاتری دارند. اما برخی از لایه‌های پوششی معمولا بی‌کیفیت هستند. نئوپان و کامپوزیت‌ها معمولا مخلوطی از خمیر چوب، پلاستیک و صمغ هستند. این نوع از چوب‌ها معمولا نسبت به دیگر انواع آن ارزان‌تر هستند در عین حال دوام کمتری دارند. جهت اطلاع از قیمت روز چوب با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

راهنمای خرید وسایل چوبی - جنس چوب

2- پوشش داخلی و جنس چوب

برای خرید دراور‌ها و کابینت حتما باید پوشش داخلی و جنس چوب به کار رفته را بررسی کنید. مثلا کشو دراور‌ها باید به نرمی باز و بسته شوند و دستگیرهٔ محکم داشته باشند. کشو‌ها نباید پس از اینکه باز می‌شوند خود به خود بسته شوند. کشو‌ها باید هنگام بسته شدن کاملا جا بیفتند و محکم باشند. مشاوران فروش ما در مجموعه رویال راش، شما را راهنمایی و همراهی می‌کنند تا بهترین چوب برای مبلمان و وسایل چوبی‌تان انتخاب و خرید کنید.

توجه به پوشش داخلی کابینت در راهنمای خرید وسایل چوبی

3- توجه به خراشیدگی‌ها

برای بررسی کیفیت چوب از زخمی کردن آن با ناخن اجتناب کنید. در کارگاه‌های چوب قطعات کوچک‌تر که نیاز به ظریف‌کاری دارند با زحمت زیادی شکل داده می‌شوند. بنابراین شما با زخمی کردن آن شکل چوب را از بین خواهید برد تنها کاری که باید برای بررسی چوب انجام دهید علاوه بر مشاهده مشاوره با سازندگان وسایل چوبی است.

 

4- رنگ و جنس پارچه

در انتخاب رنگ و جنس پارچه باید حتما رنگ پرده‌ها و فرش منزل‌تان را در نظر بگیرید. اگر زیاد علاقمند به تمیز کردن وسایل خانه نیستید، یا وقتش را ندارید نباید پارچه‌های روشن انتخاب کنید. مخصوصا تا زمانی که کودک نوپا دارید.

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی و خرید وسایل چوبی

5- رنگ به عنوان یک عنصر مهم در دکوراسیون داخلی

در مورد رنگ‌ها باید همیشه علاوه بر رنگ مورد علاقه به زیبایی کلی دکوراسیون منزل هم توجه کنید. مثلا ممکن است رنگ‌های سرد را بیشتر ترجیح دهید یا رنگ‌های گرم. اما باید بدانید که رنگ‌های فانتزی معمولا زود خسته کننده می‌شوند. بنابراین معمولا رنگ‌های گرم برای مبلمان پیشنهاد می‌شود. ممکن است گاهی اوقات برخی از رنگ‌ها را در فروشگاه‌ها ببنیم و آن‌ها را بپسندیم. اما پس از آنکه آن رنگ را برای مبلمان منزل استفاده می‌کنیم جلوهٔ زیبایی به خانه‌مان ندهد.

انتخاب رنگ در راهنمای خرید وسایل چوبی

6- توجه به پایه‌های مبلمان

به پایه‌های مبل توجه کنید پایه‌ها باید دارای استحکام کافی بوده و تحمل وزن بالا را داشته باشند. پایه‌ها باید کاملا متصل به مبل باشد؛ و هرگز نباید جدای از آن ساخته شده باشد. پایه‌ها باید به بدنهٔ مبل متصل شود. همچنین آنها هنگام نشستن نباید بلغزد یا انحنا داشته باشد. بهتر است هم جنس چوبی که برای بدنه به کار رفته شده باشند.

رنگ در دکوراسیون داخلی و خرید وسایل چوبی

7- انعطاف فنرهای مبل

فنرهای مبل باید دارای انعطاف کافی باشند. به این معنا که زیاد از حد فرو نروند و در عین حال نرم باشند. حتما قبل از خرید به فنرهای مبل دقت کنید. بهترین کار این است که روی مبل بنشینید و راحتی آن را بررسی کنید. فنر‌ها خاصیت ارتجاعی دارند. بنابراین به محض اینکه از روی مبل بلند می‌شوید باید به حالت اولیه خود برگردند.

8- انتخاب کوسن

در مورد کوسن‌ها باید بیشتر به موادی که برای پر کردن داخل آن به کار رفته و تمیزدوزی دقت کنید. روکش کوسن‌ها هم باید مثل پارهٔ مبلمان قابل شست و شو باشند. همچنین ابر و اسفنج داخل کوسن‌ها هم باید قابل شست و شو باشند. بنابراین هنگام خرید به کیفیت موادی که داخل کوسن به کار رفته توجه کنید.

راهنمای خرید وسایل چوبی - کوسن

9-مبلمان قدیمی‌تان را دور نیندازید.

اگر مبلمان جدیدی تهیه کردید، مبلمان قدیمی را می‌توانید در صورت وجود فضا در منزل، نگه دارید و برای میهمانان‌تان از مبل جدید استفاده کنید. اگر مبلمان‌تان قابل استفاده نیستند می‌توانید چوب آن‌ها را به نجاری‌ها بدهید و از آن‌ها بخواهید صندلی‌های کوچک یا میزهای عسلی برایتان بسازند.

 

10- مطابقت مدل انتخابی با مبل ساخته‌شده

ترجیحا هنگام سفارش مبلمان و وسایل چوبی تاکید کنید که‌‌ همان مدلی را که پسندیدید برای شما بسازند. تا قبل از تحویل نهایی بهتر است یکبار نیمه تمام آن را ببینید تا مشکلی به وجود نیاید. برای میز آشپزخانه و صندلی‌های آن ترجیحا از محصولات ظریف‌تر استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما را اشغال نکنند.


راهنمای خرید وسایل چوبی بر اساس رنگ

 مواظب رنگ‌های مد روز باشید.

در حال حاضر رنگ‌های سرد رایج‌ترند، اما اینکه فردا مد چه باشد، مشخص نیست؛ پس عاقلانه انتخاب کنید. رنگ‌های کلاسیک مانند رنگ های استاندارد (قرمز، زرد و آبی) معمولا دارای قدرت ماندگاری بیشتری هستند، عمدتا به این دلیل که آنها به طور منطقی پایه تمام رنگ‌های ترکیبی هستند. قرمز یک رنگ بسیار پرطرفدار است، به ویژه در خانه‌هایی که دارای ظروف ظریف هستند. به عبارتی دیگر قرمز رنگی است که به طور سنتی با جشن همراه است، و این کار حتی اگر خانه مینیمالیستی و مدرن باشد نیز جواب می‌دهد.

رنگ سال 2021

 


راهنمای خرید وسایل چوبی

چگونه مبلمان مناسب برای خانه خود انتخاب کنیم؟

وقتی افراد تصمیم به خرید مبلمان جدید می‌گیرند، معمولاً هنگام انتخاب نهایی فقط دو عامل را در نظر می گیرند: قیمت و طراحی.

اگرچه این موارد مهم هستند، اما آن‌ها تنها عواملی نیستند که صاحبان خانه باید در هنگام تصمیم‌گیری در مورد چگونگی تهیه فضایی در نظر بگیرند. بسیاری از افراد از این که چه عواملی را باید در نظر بگیرند، بی اطلاع هستند و در نهایت مبلمانی خریداری می‌کنند که مناسب خانه آنها نیست. اگر در تلاش برای یافتن مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن، اتاق خواب یا هر فضای دیگری هستید، سه نکته ساده ما را در مورد انتخاب مبلمان مناسب برای ایجاد فضای منسجم و راحت دنبال کنید.

 

  1. انتخاب سبک مناسب

    قبل از شروع به جستجوی مبلمان خاص خودتان، اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب یک تم و سبک مناسب است. به جای اینکه هر اتاق را جداگانه دیزاین کنید، باید سبک طراحی را انتخاب کنید. و آن سبک را در هر بخش اعمال کنید تا یک طرح منسجم ایجاد شود. با انتخاب یک موضوع، انتخاب مبلمان مناسب را بسیار آسان‌تر می‌کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که هر مبلمان در خانه شما مکمل یکدیگر باشد و انتخاب یک تم اصلی ساده ترین راه برای انجام این کار است. انواع مختلفی از سبک‌های طراحی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. به عنوان مثال، سبک معاصر شامل مبلمان فلزی و زاویه‌دار است. از طرف دیگر، یک سبک کژوال شامل مبلمان است که با لوازم جانبی ساده‌ای که دارد، یک احساس دنج و طبیعت‌گرایانه را به وجود می‌آورد. هر کدام از این سبک‌ها را انتخاب کنید به خود شما بستگی دارد.

  2. به منسوجات و بافت‌ها توجه کنید.

    بعد از اینکه سبک طراحی را انتخاب و خرید مبلمان را شروع کردید، نکته بعدی که باید در نظر بگیرید این است که هر مبلمان از چه متریالی ساخته شده است. منسوجات و پارچه‌های مبل، صندلی یا اتاق خواب یک فاکتور فوق العاده مهم است که هر صاحبخانه باید آن را در نظر بگیرد. به این دلیل که منسوجات و بافت‌های خاص بیشتر از بقیه دوام می‌آورند. به عنوان مثال، مبلمان ساخته شده از نایلون، الفین و پلی استر بیشتر از مبلمان ساخته شده از پنبه، پارچه و پشم دوام دارند.

  3. چیدمان هر اتاق را در نظر بگیرید.

    سومین و آخرین عاملی که باید در نظر گرفت، چیدمان هر اتاق است. ابعاد، نور، طراحی داخلی و فاصله هر فضا بسیار مهم است. به عنوان مثال خرید مبلمان بزرگ برای یک اتاق کوچک یا مبلمان کوچک برای یک اتاق بزرگ چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. شما می‌خواهید مطمئن شوید که اندازه مبلمان متناسب با  ابعاد فضای شما باشد. علاوه بر این سعی کنید که مبلمان خریداری شده بدون شلوغی بیش از حد در کنار هم قرار بگیرند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید دکوراسیون داخلی خانه‌تان را خودتان بسازید به آپارات ما سر بزنید و با تکنیک‌های ساخت انواع وسایل چوبی آشنا شوید.