انواع صفحات چوبی کابینت

  • توییتر
  • فیس‌بوک
  • تلگرام
  • واتساپ
  • لینکدین
  • پست الکترونیکی

یکی از قسمت‌های مهم و یا به تعبیری قلب یک خانه، آشپزخانه آن است. برای تولید کابینت چوبی، می‌توان از انواع متریال‌های مختلف با توجه به سبک دکوراسیون منزل‌تان استفاده کرد. از جمله گزینه‌های پیش روی شما می‌توان به سنگ، روکش چوبی، صفحات فینگرجوینت، صفحات اسلب چوبی و … اشاره کرد. انتخاب متریال به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به انواع صفحات چوبی کابینت در ایران می‌پردازیم.

 

انواع صفحات چوبی کابینت در ایران

صفحات کابینت MDF:

صفحه کابینت MDF، یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین انواع صفحه کابینت است. همان‌طور که از اسمش پیداست، ساختار کلی آن تشکیل شده از MDF و یک رویه روکش لمینیت است.

صفحه کابینت

صفحات کابینت با ورق فینگرجوینت:

ورق فینگرجوینت، ورق یک لایه از چوب است که با اتصال تکه های چوب طبیعی سلخته شده است. ورق فینگرجوینت برخلاف MDF ساختار تمام چوب دارد و طبیعی بودن آن کاملا مشهود است. برای مطالعه ببیشتر به مقاله مزایای صفحات فینگرجوینت مراجعه کنید.

مقاوم در برابر رطوبت، رنگ‌پذیر بودن، طبیعی بودن و استفاده از پرتی‌های چوب از مزایای فینگرجوینت برای صفحه کابینت محسوب می‌شود. در ایران صفحات فینگرجوینت از چوب راش، ساپلی، بلوط، گردو، ایراکو، کاج، اکاسیا و … به فروش می‌رسد. فروش ویژه فینگرجوینت راش از طریق وب‌سایت رویال راش امکان‌پذیر است.

 

صفحه کابینت ورق فینگرجوینت

صفحه کابینت اسلب چوبی:

صفحه کابینت ساخته شده از اسلب، ورقه‌ای چوبی است که از برش طولی چوب به دست می‌آید و برای صفحات کابینت چوبی نیز استفاده می‌شود. استفاده از اسلب چوب باعث ایجاد فضایی زیبا و طبیعی می‌شود.

صفحه کابینت اسلب چوبی

صفحه کابینت تمام چوب (سالید):

در صفحات کابینت تمام چوب، با استفاده از پرس پروفیل‌های چوبی به یک صفحه یکدست و صاف تبدیل می‌شود. که از نظر ظاهری به صفحات فینگرجوینت بسیار شبیه است. اما ابعاد پروفیل‌ها از ابعاد فینگرجوینت بزرگتر می‌باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از چوب خشک نشده برای کابینت مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

نگهداری پانل فینگرجوینت در شرایط مشابه


 

مزایای استفاده از انواع صفحات چوبی کابینت:

جدا از زیبایی و حس خوشایندی که حضور چوب در فضای آشپزخانه ایجاد می‌کند، مزایای زیر نیز شما را از خرید یا ساخت کابینت چوبی مطمئن‌تر می‌کند:

1. نسبت به سایر صفحات آشپزخانه قیمت مناسب‌تری دارد.
2. صفحه کابینت چوبی، طبیعی است و ماده شیمیایی خطرناکی در ساختار آن وجود ندارد.
3. صفحه کابینت چوبی قابل بازیافت است و در پروسه تولیدش به طبیعت آسیب نمی‌رساند. ( در صورتی که از چوب‌های دارای استاندارد FSC استفاده شده باشد.)
4. صفحات چوبی مقاومت مناسبی دارند. در صورتی که مشکلی برای این نوع ورقه ها به وجود بیاید میتوان به راحتی  مشکل را به کم یک نجار یا رنگ‌کار چوب برطرف کرد.