پدربزرگ نجار چینی

  • توییتر
  • فیس‌بوک
  • تلگرام
  • واتساپ
  • لینکدین
  • پست الکترونیکی

را پدربزرگ نجار چینی، لی شیشوییِ 70 ساله، بیش از 50 سال در حرفه نجاری فعالیت کرده است. دو سال پیش، زمان بازنشتگی به شهر خود بازگشت. “لی” به همراه همسرش از نوه‌اش “داندان” برای پسر و عروسش که هر دو در کارخانه تولید پوشاک در شهر کار می کنند، مراقبت می‌کند.

اوقات فراغت پدربزرگ نجار چینی

“لی” در اوقات فراغت، صنایع دستی قدیمی خود را به دست گرفت و از چوب قراضه خانه قدیمی خود برای ساختن یک ‘چوب مانتیس’ تن تن به تنون استفاده کرد. او همچنین اسباب بازی‌های چوبی خالص مانند روبات‌ها و پرندگان را ساخت تا نوه‌اش را خوشحال کند. این اسباب‌بازی‌های چوبی، سرشار از سرگرمی کودکانه، عشق پدری و طراحی بدیع است. که نه تنها قلب نوه او را به خود جلب کرد، بلکه پسر و عروس او را که سال‌ها در خارج از خانه کار می‌کردند را تحت تأثیر قرار داد. [مزیت استفاده از اسباب‌بازی‌های چوبی را از اینجا بخوانید.]

 

پدربزرگ نجار چینی و نوه اش در کارگاه نجاری
پدربزرگ نجار چینی و نوه اش در کارگاه نجاری

 

در چین به ندرت اتفاق می‌افتد که بسیاری از سالمندان از دوران بازنشستگی خود به خوبی استفاده کنند. اخیرا در روستای Xinqiao، شهرستان Changting، روستای Longyan، در استان فوجیان شرقی چین، داندان یک و نیم ساله حسدبرانگیزترین کودک روستا شد. چندی پیش، پدربزرگش یک “کالسکه چوبی” برای او ساخت. اجزای چوبی در دو طرف چرخ‌دستی با چرخ‌ها بالا و پایین می‌شوند و شبیه مانتیس هستند. این اسباب‌بازی منحصر به فرد را والدین کودک فیلمبرداری و در اینترنت منتشر کردند.(برای مشاهده اینجا کلیک کنید.) این کالسکه بلافاصله کنجکاوی را در بین کاربران اینترنتی برانگیخت. [جنس چوب مورد استفاده در ساخت اسباب‌بازی‌های چوبی چیست؟]

 

پدربزرگ نجار چینی در حال ساخت اسباب بازی

کاربران اینترنتی نیز بعد از تماشای فیلم های آنلاین خود حسادت خود را ابراز کردند. در بخش نظرات این ویدئوهای آنلاین، برخی از کاربران اینترنتی گفتند:

“من هم همچین پدربزرگی می‌خواهم.”

“آیا این پدربزرگ نجار چینی نوه می خواهد؟”

علاوه بر این، آنها اظهار کردند که اگرچه پدربزرگ آنها نجار نیست، اما در زمان جوانی  پدربزرگ آنها نیز اسباب‌بازی‌هایی ساخته است که آن‌ها را خوشحال می‌کند. این ویدئوها خاطرات شیرین آنها را زنده کرده است.

پدربزرگ نجار چینی در کارگاه نجاری اش
پدربزرگ نجار چینی در کارگاه نجاری اش


 

درباره رویال راش

ما در رویال راش به عنوان واردکننده مستقیم چوب راش و روسی، با هدف بالا بردن سطح آگاهی دوستداران چوب، در کنار تامین متریال اولیه مانند چوب نراد، چوب روسی، چوب راش، یولکا، ساسنا و فینگرجوینت راش برای شما آگاهی و دانش به ارمغان می‌آوریم. اگر درباره قیمت روز چوب و شرایط فروش چوب راش و چوب روسی سوالی دارید کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی و راهنمایی شما هستند.

 


 

جادوی نجارها

در آغاز سال 2020، پسر و عروس این پدربزرگ نجار چینی کار خود را رها کردند و به شهر خود بازگشتند. آن‌ها در حالی که از سال‌ها تخصص تجاری خود برای راه اندازی یک شرکت تجارت الکترونیک پوشاک استفاده می‌کردند، عشق بی‌نظیر “پدربزرگ نجار” به نوه‌اش را ثبت کردند. این گونه به افراد بیشتری اجازه دادند از جادوی نجارها و صنایع دستی سنتی آنها مطلع شوند. وقتی داندان را با “کالسکه چوبی” ای که پدربزرگش برای او ساخته بود بیرون می‌برند، معمولا بچه‌های دیگر با گریه به پدر و مادر خود می‌گویند که آن‌ها نیز آن اسباب‌بازی چوبی را می‌خواهند.

 

پدربزرگ نجار چینی در حال اندازه گیری و کار با چوب برای ساخت اسباب بازی

 

هنگامی که یک کودک بزرگتری دارد که او را دوست دارد، کودک احساس وابستگی و اعتماد خاصی خواهد داشت. بنابراین وقتی کودک با مشکلی روبرو می‌شود، در وهله اول همیشه از بزرگتر کمک می‌خواهد. بسیاری معتقدند والدین باید پرورش مهارت‌های ارتباطی فرزندان خود در سنین کودکی شروع کنند. کودکانی که با عشق بزرگترهای‌شان مانند این پدربزرگ نجار چینی بزرگ می‌شوند شجاع‌تر، مثبت‌تر، خوش‌بین‌تر و با اعتماد به نفس‌تر از سایر کودکان خواهند بود.

 

پدربزرگ نجار چینی و نوه اش در حال ساخت اسباب بازی چوبی در محیط باز